Äntligten FredAg igen !

Hej igen. Har varit i "hemma" i Sjöbo en runda, så har inte haft tid att blogga. Elr tid och tid, rättare sagt inte haft ork att sitta och blogga på en stenålders dator som för dendelen är apa seg. Så får blogga extra mycket idag istället ;-)

I Sjöbo(onsdag):
Blev det "kalas/kaffebjudning" hos systern. -Man får plats rätt många i en etta på 37 kvm, tihi..- och Edin fick mycket uppmärksamet (som vanligt) så han var nöjd och belåten.
-hemligheten att få en nöjd son är
attentionen till bara honom(mamma upp idagen;-)-

Sen sov vi hos mamma, jag fick soffan och Edin sov i vagnen inne hos mamma. Och för en gångs skull så sov han hela natten, och jag halv sov för det var obekvämt.

Torsdag:
Blev det kina-mat som frukost, och sen hade jag tid till efterkontrollen på mvc kl 13.00. och efter det blev det en runda i byn med Therese och Sofia(på inlines)
-mycket snack och lite verkstad-
Blev en årets första päronmilkshake(eftersom sjöbo inte har något ställe där dom säljer kaffelatte)

mot kvällen blev det grillning i trädgården hos mamma. :-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Mvc: Efterkontrollen.

Nu väger man exakt som jag vägde när jag skrev in mig. Så all gravidtetshull är borta. Men det ska tränas här ändå, har ingen kondition numera och dålig hållning(enligt mig)

blodvärdet var bra.
styngen såg bra ut

och nu ska jag fundera på vilket preventimedel jag ska ha, och det blir inte lätt. Edtersom jag inte får ha något med hormoner i så får jag välja med riktigsmärta(kopparspiral) elr depretion(minipiller) igen.

kopparspiralen: Har hört såmycket dåligt om den. att man har mens i månader och storablödningar, och att det gör ont att sätta in den. Sen + att jag kommer få tillbaka min hemska mensverk. :(

minipiller: finns visst inte i hormonfria, och om jag då testar dom så kommer jag antagligen bli deprimerad igen, och få svårt att "komma" tillbaka igen.

Så vad ska man göra??




Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag hade kopparspiral innan jag blev gravid. Trivdes hur bra som helst med den. Kan inte heller ha något med hormoner i! Min mens blev inte förändrad trots kopparspiralen. Hade lika lite mens som när jag hade p-piller. Möjligtvis lite mer mensvärk, men inget jag störde mig på! Dock är det ju olika hur vi reagerar...jag gillar kopparspiralen! /Sanna

2010-04-30 @ 22:25:22
URL: http://lskadefamilj.blogspot.com/
Postat av: Maggs

Du har ju fött barn så en kopparspiral kommer inte att göra ont. De säger att det gör ont att sätta dit den om man inte fått barn innan.

Du skulle kunna ha en spiral med hormoner i. Då får du ytterst lite hormoner i dig. Min vän som inte får äta p-piller eller så pga. sjukdomar och bröstcancer i släkten får ha denna spiral och den fungerar utmärkt. Du får alltså mindre dos hormon i dig än med minapiller.



Lycka till :)

2010-05-17 @ 13:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0