En söndag som

..inte blev någon vanlig söndag!

Såg ut som det skulle bli en lugn och ensam söndag, en lugn och städad dag.. Men ack så fel jag hade. Först kommer mamma med mimmi(lillsyster) och hälsat på och hjälpt till och få lite ordning..
Men får ett samtal mitt i städningen, och hon i luren säger att jag ska ringa Tommy min kompis(som är i Malmö förtillfället men som annars kommer från Gävle) , och jag märker på hon i luren att det är panik. Jag ringer iaf till honom.. Och som jag ana så stog inte allt rätt till.
(har visst sen länge att det varit lite problem och så med syster och barn och att där är ett kidnappningsdramma inblandat. Mer kan jag inte berätta)

Men nu hade Tommy och hans syster tänkt ta tillbaka barnen.. Men behövde någonstans att "gömma" sig..

Och har inte träffat Tommy sen vi var på Malta och så. Men jag sa iaf att dom kunde vara hos oss till dom kunde ta tåget hemmåt, som gick 23.00..

Och allt gick bra i början och till dom skulle åka till Centralen, men sen var helvetet löst igen.

Ringde dagen efter(på måndagen då) , och fick reda på att han hade stått på centralen och väntat.. och dom hade bara fått med sig ett barn på tåget..

Jag är i chock! tänker på dom hela tiden..
Tänker hela tiden på barnen.. det känns för "lekfullt", förlåt tommy men varför inte ta det på det lagliga visset??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0